onsdag 2 december 2009

Onsdag

Tjena tjena allihopa.
Vi jobbar på förfullt just nu och har precis kommit tillbaka från konstmuséet i köpenhamn.
Det var ganska intressant och väldigt mycket coola saker, utställningen vi kollade på hette "Nature strikes back".

Efter det så gick vi till Nationalmuséet och det var väldigt kul, vi kollade på en film som chefen av greenpeace danmark hade gjort, den var jätte intressant och man fick se att världen är ganska tuff ifall man ska kämpa för att rädda planeten, den handlade om hur dom gjorde för att övertyga politikerna i eu's huvudkontor för att förbjuda farliga ämnen i leksaker och i produktion.

Senare på dagen följde jag och Hugo med killarna från skolan för att sälja julhjärtan på ströget, pengarna gick oavkortat till behövande familjer i Danmark så de har råd med julklappar och det var jätte kul, vi hade 2 timmar på oss och jag och Hugo lyckades tjäna några danska, jag tror knepet var för att vi pratade Svenska, Danska människor gillar Svenskar!

Mot kvällen hade vi ett ganska chill schema så jag och Hugo träffade några från Finland och Tyskland och vi kollade på film, sedan gick jag ner och hade ett långt samtal med en Dansk och Indie.

Hitills har resan varit enormt intressant och imorgon ska vi jobba lite med rapporten vi skickar till världens ledare, det är gruppen cop message board som jobbar med det och de har jobbat sjukt intensivt och hårt, och imorgon ska vi hjälpa dem.
Hoppas min titel blir den som går igenom, "A world beneath our feet, a future in your hands".
Vi är då barnen och ni är då världens ledare.

Det kommer mera imon så får ni sköta om er :)
Ha det bra!

Här är lite bilder från konstmuséet:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar